با نصرت بیاموز
تجربیات جناب نصرت

کلیسای استفانوس مقدس+عکس و تاریخچه

کلیسای استفانوس،کلیسای سنت استپانوس،کلیسای سنت استپانوس تبریز،کلیسای سنت استپانوس جلفا

یکی از کلیساهای مهم ارامنه در ایران محسوب می شود.

لازم به ذکر است که کلیسای سن استپانوس، یا کلیسای استفانوس مقدس دومین کلیسای با اهمیت ارامنه ایران است که از نظر اهمیت بعد از قره‌کلیسا قرار می‌گیرد. در واقع کلیسای استپانوس مقدس درشش کیلومتری روستای دره شام به فاصله 15 کیلومتر درغرب شهر جلفا واقع در استان آذربایجان شرقی می باشد.بهتر است بدانید که این کلیسا در کناره رودخانه ارس و در دامنه بلندیهایی به نام ماغارد ساخته  شده است که بهمین دلیل در منابع کتبی ارمنی به نام ” دیر ماغارد” نیز ذکر شده است.

کلیسای استفانوس مقدس،تاریخچه کلیسای استفانوس مقدس

لازم به ذکر است که در خصوص وجود آن کلیسا ذکری دریک منبع مربوط به سال 649 میلادی محفوظ است. در واقع در محل کلیسای مزبور کلیسای استپانوس مقدس در سال 1643 میلادی به دست جاثلیق هاکوب اهل جلفا که در آن دوران اسقف اعظم این دیر بود بنا شده است که در سال 1655 عملیات ساختمانی آن به اتمام رسیده است. واقعیت این است که در سال 1680 بخشهای دیگری نیز به این دیر اضافه گردید که در سالهای 1704،1826و1865 باسازی های کلی در ساختمان آن صورت گرفت.

کلیسای استفانوس مقدس،تاریخچه کلیسای استفانوس مقدس

جالب است بدانید که ابعاد کلیسا بالغ بر 15.85 در 22.37 متر است. د رواقع کلیسا دارای دو ورودی است که در بالای ورودی غربی آن بر روی چهار ستون بالکنی است برای سرودخوانی گروه کرکلیسا و ورودی بعدی در سمت جنوب کلیسا قرار دارد که در قسمت بیرونی آن و چسبیده به کلیسا ساختمان ناقوسخانه گنبد دار قرار گرفته می باشد.

کلیسای استفانوس مقدس،تاریخچه کلیسای استفانوس مقدس

لازم به ذکر است که تاریخ دقیق تاسیس کلیسای سنت استپانوس کاملا معلوم  نیست ، محققین حدس می زنند بین قرنهای هفتم تا نهم میلادی این کلیسا ساخته شده باشد.

کلیسای استفانوس مقدس،تاریخچه کلیسای استفانوس مقدس

این کلیسای معروف در آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

کلیسای استفانوس مقدس+عکس و تاریخچه

 




تاریخ: دو شنبه 21 دی 1394برچسب:,
ارسال توسط نصرت اله بهزاد منش

سیب زمینی و خواص آن

سیب زمینی برای پوست صورت،سیب زمینی شیرین،سیب زمینی شکم پر،سیب زمینی تنوری،سیب زمینی ترشی

سیب زمینی به صورت سرخ شده طرفدارهای زیادی دارد و چاق کننده است. قابل ذکر است که سیب زمینی سالهای مدیدی است که مورد بی مهری قرار گرفته است, و شهرت نامطلوبی  دارد ولی غنی از کربوهیدرات دارد. بهتر است بدانید که اخیرا، مطالعات علمی نشان داده است که سیب زمینی نباید طرد می شده است. . glycoprotein patatin نیز در سیب زمینی پیدا می شود. این آنزیم lipolytic می تواند در سلامت روزمره تان برای کاهش فشار خون بالا و به عنوان یک آنتی اکسیدان به صورت موثر عمل می نماید.

سیب زمینی،خواص سیب زمینی

بهتر است بدانید که کسانی که مبتلا به دیابت هستند همیشه در مورد بالا بودن سطح قند خون شان نگران هستند و از خوردن سیب زمینی بخاطر قند طبیعی اش ممانعت می کنند. در حقیقت, اجتناب دیگر لازم نیست, اما کنترل لازم است. کربوهیدرات ها هنگامی که در وعده های صحیح گنجانیده شوند, می توانند بخش مهمی از هر برنامه غذایی دیابتی باشند. البته در مورد مدیریت دیابت از طریق وعده های غذایی ایده آل با دکتر صحبت کنید. جالب است بدانید که برای قرن ها، سیب زمینی برای درمان رگ به رگ شدن، کبودی، زخم، و حتی سوختگی استفاده شده است, سیب زمینی به فرآیند درمان کمک می کند . در واقع سیب زمینی بخشی از یک گروه از مواد غذایی مبارزه با سرطان است و برای مبارزه با سرطان رحم و پروستات استفاده می شده است. بدنیست بدانید که کسانی که از التهاب داخلی و خارجی مزمن رنج می برند می توانند از مزایای سیب زمینی برای این بیماری استفاده نمایند.

سیب زمینی،خواص سیب زمینی

خوب است بدانید که فعالیت های روز به روز و بهداشت عمومی را می توان تا حد زیادی با اضافه کردن سیب زمینی به رژیم غذایی تان تحت تاثیر قرار دهید.جالب است بدانید که کسانی که مبتلا به سنگ کلیه هستند می توانند مزایای بسیاری را از خوردن تمام پوست سیب زمینی پیدا کنندکه غنی از مواد مغذی تسکین دهنده نمک قلیایی و موادی مانند مس، منگنز، پتاسیم، و ویتامین B است.

سیب زمینی،خواص سیب زمینی

لازم به ذکر است که خوردن غذاهای با فیبر بالا می تواند یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به موفقیت در کاهش وزن باشد. بهتر است بدانید که کاهش خطر سرطان، به هضم غذا کمک می کند، با بیماری های قلبی مبارزه می کند، و از بیماریهای رایج در سیستم عصبی جلوگیری می کند، اینها همه با خوردن سیب زمینی امکان پذیر است.

سیب زمینی،خواص سیب زمینی

قابل ذکر است که درمان بیماری های پوستی با سیب زمینی راه ارزان و طبیعی است که زیبایی پوستتان را تضمین می نماید از آب سیب زمینی به صورت موضعی استفاده کنید، و یا از سیب زمینی بصورت قطعه قطعه شده بروی پلکتان برای کاهش ظهور گودی های سیاه و تورم استفاده نمایید. سیب زمینی را بیشتر غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.

سیب زمینی و خواص آن

مطالب مرتبط:

پیاز

هویچ 

خیار 

گوجه فرنگی




تاریخ: چهار شنبه 16 دی 1394برچسب:,
ارسال توسط نصرت اله بهزاد منش

دال عدس و خواص آن

دال عدس خواص،دال عدس چیست،دال عدس بوشهری،دال عدس هندی،دال عدس آشپزی

دال عدس یکی از حبوبات خوش مزه و پر از خواص مفیداست که می توان با آن سوپ و آش های خوشمزه تهیه کرد.بهتر است بدانید که دال عدس گیاهی است یکساله که ارتفاع آن بیش از ۳۰ سانتیمتر نیست . در واقع برگهای آن دارای ۶ تا ۱۴ برگچه می باشد که در انتهای آن پیچک قرار گرفته است. بدنیست بدانید که میوه آن غلاف کوچکی است و اغلب در هر غلاف ۱ تا ۳ دال عدس موجود است.

دال عدس،خواص دال عدس

بهتر است بدانید که عدس دو نوع می باشد : عدس رسمی که دانه آن گرد و نسبتا درشت است و رنگ آن سبز مایل به زرد می باشد .عدس ریز یا عدس قرمز که دانه های آن ریز و به رنگ قرمز می باشد که دال عدس خوانده می شود.

دال عدس،خواص دال عدس

جالب است بدانید که دال عدس رنگ نارنجی دارد و سرشار از بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A می باشد و مصرف این غذا سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و برای قوه بینایی مفید می باشد. مورد مصرف دال عدس:بهتر است بدانید که از دال عدس در تهیه انواع سوپها و غذاها استفاده می شود و با آن غذاهای خوشمزه ای تهیه می شود.

دال عدس،خواص دال عدس

خواص درمانی دال عدس:بدنیست بدانید که مصرف دال عدس برای دیابت مفید است.لازم به ذکر است که مصرف دال عدس برای افراد چاق یا مبتلا به چربی خون مفید است چرا که چربی خون را کنترل می‌ نماید

دال عدس،خواص دال عدس

غذاهایی که با دال عدس می توان تهیه کرد:سوپ دال عدس که بسیار خوشمزه و پرخاصیت است.

دال عدس را در سبد غذای خود فراموش نکنید.

دال عدس و خواص آن

مطالب مرتبط:

لوبیا

لوبیا سفید

گندم

جو




تاریخ: چهار شنبه 16 دی 1394برچسب:,
ارسال توسط نصرت اله بهزاد منش

طالبی و خواص آن

طالبی در بارداری،طالبی بستنی،طالبی به انگلیسی،طالبی و عسل ،طالبی در دوران بارداری، طالبی خواص

جالب است بدانید که طالبی آبدار و زرد است و زادگاهش کشور ایتالیا می باشد. در واقع در زبان انگلیسی به طالبی Cantaloup می گویند. به این دلیل که، معتقدند این میوه اولین بار در یکی از شهرهای نزدیک رم به نام Cantalupo پیدا شده است. خوب است بدانید که ایتالیایی‌ها این میوه را با کمی نمک و فلفل و یا زنجبیل، به همراه کمی آب پرتقال سرو می‌کنند، آنها عقیده دارند که سرو این میوه بدین شکل دارای خواص درمانی فراوانی می باشد.بدنیست بدانید که این در حالی است که در کشور ما، آن‌ را به همراه تکه های کوچک یخ و کمی شکر در مخلوط‌کن می‌ریزند و نوشیدنی فرح‌بخشی را تهیه‌کرده و میل می‌ نمایند.

طالبی،خواص طالبی
جالب است بدانید که اگر شما هم جزء آن گروه از افراد هستید که علاقمندیدکالری هر ماده غذایی را بدانید باید گفت، هر یک فنجان طالبی دارای 56 کالری انرژی است. در واقع این مقدار میوه دارای 5 هزارو 158واحد ویتامین A است و 67/5 میلی گرم ویتامین C دارد.لازم به ذکر است که این میوه  غذایی خوبی برای تامین پتاسیم نیز هست به این ترتیب که در هر یک فنجان از آن، 494 میلی گرم از این ماده مغذی هست و مصرف این مقدار از آن 10 تا 20 درصد از نیاز روزانه افراد را به پتاسیم تامین می‌کند. ‌در واقه مطالعات نشان داده‌اند، بچه‌هایی که از آسم رنج می‌برند، در صورت استفاده‌از میوه‌هایی که ویتامین C بالایی دارند، کمتر دچار حملات تنفسی شده و کمتر سرفه خواهندکرد. خوب است بدانید که خوردن یک طالبی کوچک که دارای 180 میلی گرم ویتامین C است، احتمال مبتلا شدن به آب مروارید را به میزان یک سوم در افراد مستعد کاهش خواهد داد.

طالبی،خواص طالبی
طالبی میوه‌ای درخدمت قلب انسان:

بهتر است بدانید که محققان عقیده دارند، میوه‌هایی که پتاسیم بالایی دارند نظیر طالبی، موز و پرتقال از بروز نارسایی قلبی جلوگیری کرده و در صورت بروز از شدت آن می‌کاهند، زیرا به عقیده آنها معمولا این بیماران روزانه چندین دارو مصرف می‌کنند که باعث برطرف شدن پتاسیم از بدنشان می‌شود و چون کمبود این ماده مغذی می‌تواند با حملات قلبی همراه باشد، خوردن مواد غذایی که پتاسیم دارند بسیار ضروری و لازم می باشد. از آنجایی که کلسترول، فشار خون و هموسیستیین بالا، زمینه‌ساز بروز بیماری‌های قلبی هستند، مصرف طالبی به دلیل دارا بودن مواد مغذی که برای کنترل این سه فاکتور مورد نیاز هستند، مفید بوده و در حفظ سلامت قلب موِثر شناخته شده استو بسیار مفید است .در واقع  مطالعات نشان داده‌اند، مصرف یک فنجان طالبی در روز به میزان 25 درصد احتمال بروز فشار خون را کاهش می‌دهد .

طالبی،خواص طالبی
جالب است بدانید که  این میوه با گرم شدن هوا وارد بازار میوه می‌شود و اغلب در وعده صبحانه، دسر و میان وعده‌ها از آن میل می‌ نمایند. به علاوه، می توان برحسب اندازه طالبی آن‌را برش برش کرده یا آنکه به دو نیم تقسیم کرد و بعد از خارج کردن تخمه‌های آن، با کمی شکر و گلاب و حتی به صورت مخلوط شده با تکه‌های یخ به شکل یک نوشیدنی خنک مصرف کرد و از مهمان ها پذیرایی نمود.خوب است بدانیم که در هنگام خرید این میوه، توجه داشته باشید که طالبی‌های سنگین‌تر را انتخاب کنید. طالبی‌هایی را انتخاب کنید که بوی طبیعی میوه را می‌دهند و اثراتی از له شدگی و یا لکه روی آنها به چشم نمی خورد.

طالبی،خواص طالبی
لازم به ذکر است که این میوه را می توان با بستنی وانیلی سرو کرد و به عنوان یک میان وعده برای بچه های بدغذا و کسانی که همشه بی‌اشتها هستند، تهیه نمود. به علاوه، آن را می‌توان به شکل سالاد، سوپ سرد و یا دسر مورد استفاده قرار داد. در واقع یکی از سالادهایی که می‌توان به عنوان پیش غذا سرو کرد، سالاد طالبی است.

طالبی و خواص آن

مطالب مرتبط:

هندوانه




تاریخ: یک شنبه 13 دی 1394برچسب:,
ارسال توسط نصرت اله بهزاد منش

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: